Egy vállalkozás indulásakor vagy vezetése során gyakran bele sem gondolunk abba, hogy nem csak előnyünk, de problémánk is származhat a sikerből.
Egy jól eltalált termékkel vagy szolgáltatással ügyesen felfuttathatjuk cégünket: piacunk megőrzését és gyarapítását segítheti a termékek, szolgáltatások, üzletünk levédett neve (védjegy), egyedi dizájnja (formatervezésiminta-oltalom), és az ennek megfelelő doménnév alatt működő honlapunk, ahogy az is, ha úgy döntünk, hogy sikerünk kulcsát üzleti titokként nem osztjuk meg másokkal.
Ugyanígy, ha igazán innovatív termékkel vagy eljárással rukkolunk elő, tudnunk kell, hogy milyen esetben van lehetőségünk arra, hogy ennek az újításnak egy ideig biztosan csak mi arathassuk le a gyümölcsét (pl. szabadalom szerzésével).
Azt sem árt tudni, hogy tervezőként, grafikusként, kreatív alkotóként az általunk létrehozott termékeket, alkotásokat (pl. ruhaterv, építészeti alkotás terve, ékszer, speciális karakter, figura stb.) szerzői jogi védelem is megilletheti.
Tudja, hogy mi lesz ezekkel az értékekkel (márkákkal, dizájnokkal, szabadalmakkal, üzleti titkokkal), ha üzleti partnereivel külön válnak útjaik, vagy ha piacvezető termékei „koppintásai” árasztják el a piacot, megnehezítve vagy akár ellehetetlenítve ezzel a cég eladásait?
Tisztában van azzal, hogy hol, hogyan és mire lehet védjegy- vagy dizájnoltalmat szerezni? Mit tegyen, ha változik a cég neve vagy logója, a termékek csomagolása? Hallott már arról, hogy jól felépített márka licencelésével jelentős profitra lehet szert tenni?
Ami kelendő és népszerű, azt hamisítják is. Tetszik vagy sem, elsősorban az internetes kereskedelmem elterjedése és a technikai vívmányok elterjedése azt eredményezi, hogy akár 1-2 héten belül megjelenik a piacon egy termék utánzata, gyakran már előbb is, mint maga az eredeti (lásd pl. az okostelefonok egyes újabb típusainak esetén.)
Bármely vállalkozás be tudja biztosítani érdekeit az oltalomszerzéssel és megfelelő tervezéssel, kellő előrelátással pedig képes lehet „túlélni” a hamis termékek piacra özönlését.
Egy jól átgondolt stratégia segít ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásában és vita vagy visszaélés, hamisítás stb. esetén azok gyors és hatékony rendezésesében vagy és kezelésében is.
Kollégáink a szellemi tulajdonjog területén 20 év tapasztalattal állnak tisztelt ügyfeleink rendelkezésére az alábbi szakterületeken.
Védjegy, formatervezési minta (más neveken: brand, márka, logó, dizájn) teljeskörű védelme a stratégiai tanácsadástól az oltalomszerzésen és portfólió kezelésen át a jogérvényesítésig.