A védjegy – 1. rész

A védjegy

Gyakran találkozunk a márka, a brand és a védjegy fogalmakkal, amelyeknek elsősorban az a szerepe, hogy egy cég vagy vállalkozás magát, illetve áruit vagy szolgáltatásait megkülönböztesse másoktól, mások termékeitől és/vagy szolgáltatásaitól. A branding egy cég egész arculatát, imázsát, az általa közvetíteni kívánt üzenetet határozza meg, aktívan építkezve a vállalat védjegyeire.

Mit értünk védjegy alatt?

A védjegy egy olyan piaci eszköz, ún. árujelző, amellyel lehetővé válik, hogy kitűnjünk a tömegből és a termékeink vásárlói vagy szolgáltatásainkat igénybe vevői fogyasztóink mindig a mi termékeinket vagy szolgáltatásainkat válasszák, azaz olyan termékhez, szolgáltatáshoz jussanak, amilyeneket elvárnak.

A védjegy egy meghatározott (általában országokra, kivételesen régiókra, mint pl. az EU) területre érvényes jogi oltalmat takar, ami egy hivatalhoz benyújtott bejelentést és vizsgálatot követő ún. lajstromozási eljárás eredményeként keletkezik. A védjegybejelentéssel egyidejűleg díj is fizetendő, ami igazodik a bejelentésben megjelölt áru és/vagy szolgáltatási osztályok számához. A védelem 10 évig tart, ami korlátlan alkalommal, díj fizetése ellenében megújítható.

Milyen megjelölés lehet védjegy?

Védjegy lehet szó, szóösszetétel, nevek, jelmondatok, ábra, betű, szám, fényjel, hologram, alakzat (sík, 3D, színösszetétel), pozíciómegjelölés, mozgást megjelenítő megjelölés, multimédia-megjelölés, mintázat, hang és ezek kombinációja.

Szóvédjegyek: pl. Nike, Adidas, Ariel

A Pirelli logója:

A Google új logója:

A Nivea védjegye:

A PopSockets ábrás védjegye:

A védjegy alapvető funkciója a megkülönböztetés, ezért ki van zárva az oltalomból minden olyan megjelölés, amely az adott áruk, szolgáltatások tekintetében leíró jellegű (pl. az áru vagy a szolgáltatás egyik jellemzője, vagy kizárólag olyan jelekből vagy elemekből áll, amelyeket az általános nyelvhasználatban, illetve a tisztességes üzleti gyakorlatban állandóan és szokásosan alkalmaznak az áruval/szolgáltatással kapcsolatban) vagy egyéb okból nem rendelkezik megkülönböztető képességgel, illetve amely az adott terület védjegy jogszabályai alapján ki zárt az oltalomból (pl. közerkölcsbe ütközik stb.).

A védjegyekkel kapcsolatos következő cikkünk további tájékoztatással szolgál a védjegybejelentési stratégia és a védjegy szerzésére irányuló eljárással kapcsolatban.

Védjegyekkel kapcsolatos szolgáltatásainkról ITT tájékozódhat!

 

Online védjegybejelentés

Újdonság! Online védjegybejelentés a Mihalics Ügyvédi Iroda weboldalán! Tekintse meg csomagjainkat és küldje be védjegyét! A bejelentéssel kapcsolatos ügyintézéssel és a további felmerülő kérdésekkel kapcsolatban szakértő ügyvéd Kollégánk nyújt támogatást!

Érdekel

 

Jogi segítségre van szüksége a fenti témában?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Nyomtatás